صفحه علاقه مندان به مد و فشن

ساخت وبلاگ

چرم واقعی پوست حیواناتی است که برای جلوگیری از پوسیدگی، دباغی شده یا تحت درمان شیمیایی قرار گرفته است. رایج ترین چرم از گاو، گوسفند، بز، اسب، بوفالو، خوک، فوک و تمساح به دست می آید. چرم قوی، انعطاف پذیر و بادوام است.
ون هافوگن می گوید: «چرم با گذشت زمان ظاهر بهتری پیدا می کند. «صیقل می‌شود، مانند یک زین یا نیمکت یا کیف پول قدیمی. اگر مردم پول داشته باشند و با پروژه مطابقت داشته باشد، چرم واقعی انتخاب است.»

چرم اصل

از آنجایی که چرم نسبت به چرم تقلبی تنفس و خنک‌تر است، آن را روی دسته‌ها و صندلی‌های اتومبیل می‌بینید. اما برای کاهش هزینه ها، خودروسازان چرم تقلبی را در جایی نصب می کنند که بدن انسان با صندلی یا داخل آن تماس نداشته باشد.

چین بزرگترین کشور تولید کننده چرم است و بیش از 25 درصد از تولید سالانه جهانی را تولید می کند. ون هافوگن می‌گوید چرم آمریکایی اغلب دارای خراش یا سوراخ از سیم خاردار است، در حالی که چرم ایتالیایی اینطور نیست زیرا سیم خاردار در ایتالیا استفاده نمی‌شود.

چرم مصنوعی

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی

تفاوت اساسی بین چرم مصنوعی و چرم طبیعی این است که چرم واقعی از پوست واقعی گاو، گوسفند و گاو تولید می شود. چرم مصنوعی از پلاستیک ساخته می شود و سپس برای رنگ و بافت در رنگ، موم یا پلی اورتان غوطه ور می شود. چرم شبیه سازی شده به طور قابل توجهی به ماده ای تبدیل شده است که از نزدیک شبیه چیز واقعی است.

تعریف چرم مصنوعی

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی (که به آن چرم گیاهی، چرم، چرم و چرم PU نیز گفته می شود) جان حیواناتی را که در غیر این صورت در طول تولید چرم طبیعی رنج می برند و از بین می روند، نجات می دهد. چرم مصنوعی 100 درصد مصنوعی و در کارخانه تولید می شود. از هیچ حیوانی برای تولید آن استفاده نمی شود، بنابراین هیچ حیوانی در خطر نیست. نتیجه نهایی، کالایی است که ظاهر و احساسی شبیه به اصل دارد.

 تشخیص چرم از روی رنگ

از آنجایی که جایگزین های چرم ساخته دست بشر هستند و از یک استوک تهیه می شوند، رنگ های آنها یکنواخت است. بافت‌هایی که در آن‌ها نقش بسته است، دانه‌های چرم واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند. یکی دیگر از مزایای دست ساز بودن این است که چرم مصنوعی را می توان در طیف وسیعی از رنگ ها رنگ کرد. علاوه بر این، در برابر نور خورشید نیز مقاوم است.

 

چرم های مصنوعی چه در مبلمان، چه در پوشاک یا لوازم جانبی استفاده شود، نگهداری کم، دوستدار حیوانات خانگی و ضد کودک است. همچنین در برابر لکه و محو شدن مقاوم است. برخلاف چرم واقعی، چرم تقلبی در صورت لکه دار شدن یا خراشیدن به راحتی قابل تشخیص است. به سادگی با یک پارچه تمیز و آب گرم پاک کنید. برای لکه های سخت، با یک تکه صابون مالش دهید، مطمئن شوید که بدون عطر و مواد شیمیایی است.
ضروری است که چرم تقلبی خود را بعد از آن با یک نرم کننده محافظ [LINK] بپوشانید، تا خشک نشود، ترک نخورد یا شکافته نشود. با کمی TLC، چرم تقلبی که برای داشتن دانه‌ها، رنگ‌ها و بافت‌هایی مانند چرم واقعی ساخته شده است، به سختی از چرم باکیفیت تشخیص داده می‌شود. کشوهای مجلل ما نمونه ای از این شباهت است.

 

تشخیص چرم های ارزان

بخش بزرگی از جذابیت چرم مصنوعی قیمت پایین آن است. از آنجایی که چرم شبیه سازی شده به صورت انبوه تولید می شود، به طور قابل توجهی ارزان تر از همتای اصلی خود است. این ساخته دست بشر است و می‌توان آن را در مقادیر بسیار زیاد ساخت، در حالی که اقلام چرمی واقعی به تعداد نوسان گاو بستگی دارد.

چرم شبیه سازی شده در پیچ و مهره های پارچه مانند ارزان قیمت تولید می شود، در حالی که چرم طبیعی فرآیند تولید کند و پرهزینه ای را طی می کند. مواد ارزان قیمت، مانند موادی که در کابینت ما ساخته می شوند، همراه با تولید انبوه، چرم مصنوعی را با ظاهر و احساس پوست حیوانات واقعی با هزینه کمی به آن می بخشد.

چرم مصنوعی یک نوآوری قابل توجه است. این ویژگی های متمایز چرم را بدون هزینه تقلید می کند. علاوه بر جذابیت کاربردی و بصری، جایگزینی برای بهره برداری از حیوانات و محیط زیست است. در DoUp، ما محصولات سخت افزاری خانگی از چرم مصنوعی را حمل می کنیم که این زیبایی ها و ارزش ها را منعکس می کند. از فشن پلاس دیدن کنید، جایی که زیبایی با خیرخواهی روبرو می شود و سخت افزار چرم مصنوعی عالی را برای زیبایی خانه خود کشف کنید.

 

امیدواریم که شما از این مقاله استفاده کافی را کرده باشید. در بخش نظرات دیدگاه خود را درباره این مقاله بگویید تا دیداری دیگر بدرود.

صفحه علاقه مندان به مد و فشن...
ما را در سایت صفحه علاقه مندان به مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : ویژگی های چرم مصنوعی, نویسنده : فشن پلاس fashionplus بازدید : 604 تاريخ : سه شنبه 5 مهر 1401 ساعت: 19:37

 

اصطلاح چرم مصنوعی اغلب با چرم تقلبی اشتباه گرفته می شود.

اگرچه هر دو از پلاستیک ساخته شده اند، چرم مصنوعی نوعی چرم نرم و انعطاف پذیر است که ظاهر چرم واقعی را با روکش مصنوعی تکرار می کند. از چرم مصنوعی می توان برای ایجاد انواع طرح ها و الگوهای مختلف استفاده کرد. از مبلمان گرفته تا لوازم جانبی و لباس، راه های بی شماری وجود دارد که می توانید چرم مصنوعی را در محیط خانه و سبک زندگی خود بگنجانید. در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد چرم مصنوعی بدانید را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید نوع مناسبی را برای نیازهای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

 

 

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی یک ماده مصنوعی است که از مواد معدنی ساخته شده است.

بافت چرم مصنوعی را می توان با چرم واقعی مقایسه کرد، اما نیازی به روغن کاری و حالت دهنده ندارد. این باعث می شود که چرم مصنوعی عالی برای ایجاد لباس، مبلمان و سایر وسایل دکور خانه باشد. انواع مختلفی از چرم مصنوعی وجود دارد. آنها را می توان بر اساس نوع پلیمری که از آن ساخته شده اند، رنگ و بافت آنها دسته بندی کرد. برخی از رایج ترین انواع چرم مصنوعی عبارتند از: چرم گاوی، لگام، جیر و پیتون.

 

ویژگی های چرم مصنوعی

 

انواع چرم مصنوعی

- چرم گاوی - چرم مصنوعی چرم گاوی از یک ماده مصنوعی ساخته شده است که ظاهر، حس و بویی شبیه چرم واقعی دارد. اغلب برای ایجاد مبلمان یا محصولاتی با ظاهر چرم استفاده می شود.

- لگام - چرم مصنوعی بریدل ظاهری چروکیده دارد و از نظر ظاهر و بافت شبیه پوست گاو است. با این حال، از نوع متفاوتی از پلیمر ساخته شده است که به آن رنگ روشن تر و ظاهری ظریف تر می دهد.

- جیر - چرم مصنوعی جیر از نظر ظاهر و بافت شبیه به چرم گاو است، اما کمتر خشن است و ظاهری ظریف و نرم دارد. اغلب برای تولید لباس، کیف دستی و کفش استفاده می شود. - Python - چرم مصنوعی پایتون شبیه پوست مار واقعی است. می توان از آن برای ساخت کفش، کیف دستی، مبلمان و موارد دیگر استفاده کرد.

چرم مصنوعی چیست

فرق بین چرم مصنوعی و طبیعی

- چرم مصنوعی چرم گاوی قیمت کمتری نسبت به جیر یا پیتون دارد، اما همچنان ظاهری چرم تقلبی دارد. - چرم مصنوعی لگام اغلب از رنگ روشن تر از چرم گاوی است، اما همچنان از مواد مصنوعی ساخته می شود.

- چرم مصنوعی جیر بافت نرم تری نسبت به چرم گاوی دارد. همچنین ظاهری ظریف تر و نرم تر دارد. - چرم مصنوعی پایتون در مقایسه با سایر انواع چرم مصنوعی گران ترین است. همچنین ظاهری زیباتر و عجیب‌تر دارد.

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی

چه زمانی باید از چرم مصنوعی استفاده کرد؟

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید چرم مصنوعی را در دکوراسیون منزل خود بگنجانید. از مبلمان گرفته تا لوازم جانبی، لباس و حتی رنگ، می‌توانید با چرم مصنوعی انواع ظاهر و اقلام کاربردی مختلف ایجاد کنید. به عنوان مثال، چرم مصنوعی برای ایجاد وسایل مبلمان عالی است. می توانید از چرم مصنوعی برای ایجاد صندلی های ناهار خوری، میزهای کناری، میز و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید از چرم مصنوعی برای ایجاد لوازم اداری یا مدرسه، مانند دفترچه یادداشت، کلاسور، پوشه فایل یا جعبه مداد استفاده کنید. اگر می خواهید کمی رنگ و استایل به خانه خود اضافه کنید، چرم مصنوعی یک انتخاب عالی است. می توانید بالش، روتختی، رختخواب، فرش یا حتی آویز دیواری بسازید.

چرم اصل

نحوه مراقبت از چرم مصنوعی

مانند چرم اصل، چرم مصنوعی نیز باید با یک پارچه مرطوب و صابون ملایم تمیز شود. در صورت لزوم می توانید از پاک کننده چرم نیز استفاده کنید.

پس از تمیز کردن، باید چرم مصنوعی را با یک پارچه خشک گردگیری کنید تا گرد و غبار آن پاک شود و کاملاً نو به نظر برسد. اگر می خواهید چرم مصنوعی را به رنگ اصلی خود برگردانید، می توانید از نرم کننده چرم استفاده کنید. قبل از استفاده از نرم کننده، باید چرم مصنوعی را کمی گردگیری کنید تا هرگونه کثیفی اضافی پاک شود. وقتی صحبت از مراقبت از چرم مصنوعی به میان می آید، می توانید از همان روش هایی که برای تمیز کردن چرم اصل استفاده می کنید استفاده کنید.

چرم طبیعی

تفاوت چرم اصل و تقلبی

چرم طبیعی از انواع پوست حیوانات از جمله چرم گاو، بز و گاومیش تولید می شود. این پوست بسته به نوع چرم طبیعی ساخته شده با استفاده از روش های مختلفی دباغی می شود.

یکی از دلایل تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی این است که شامل استفاده از مواد شیمیایی مانند نمک های کروم برای ساخت چرم دباغی شده با کروم، دباغی گیاهی که از عصاره های گیاهی برای تولید چرم دباغی شده گیاهی استفاده می کند و دباغ های سنتی که از اسیدها و مواد قلیایی برای تولید چرم دباغی سنتی استفاده می کنند. چرم طبیعی ظاهری متمایز دارد که با بافت دانه دار آن از سایر انواع چرم مانند چرم تقلبی قابل تشخیص است.

چرم طبیعی همچنین دارای مزایای بسیاری از جمله سازگاری با محیط زیست نسبت به سایر انواع چرم است زیرا به منابع کمتری نیاز دارد و ظلم به حیوانات کاهش می یابد. همچنین دارای خواص فیزیکی خوبی مانند چقرمگی و مقاومت در برابر سایش و پارگی است.

چرم مصنوعی

حرف پایانی 

اگر می خواهید یک محیط داخلی با ظاهری معتبر ایجاد کنید، چرم مصنوعی یک انتخاب عالی برای چرم مصنوعی است.

این نوع چرم مصنوعی برای ایجاد مبلمان یا حتی لباس عالی است. اگر می خواهید رنگ یا سبکی به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید، چرم مصنوعی یک انتخاب عالی برای چرم مصنوعی است. به خاطر داشته باشید که چرم مصنوعی یک ماده مصنوعی بادوام است که نیازی به روغن کاری یا حالت دهنده ندارد. همچنین بافت صافی دارد که تمیز کردن آن را راحت تر از چرم اصل می کند. انواع مختلفی از چرم مصنوعی وجود دارد، بنابراین شما می توانید بهترین نوع چرم مصنوعی را انتخاب کنید.

 

 

 

 

صفحه علاقه مندان به مد و فشن...
ما را در سایت صفحه علاقه مندان به مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : چرم مصنوعی چیست , نویسنده : فشن پلاس fashionplus بازدید : 464 تاريخ : سه شنبه 5 مهر 1401 ساعت: 14:57

در سال 1854، لویی ویتون، رویای خلق خانۀ مدی را در سر می­ پروراند که چهرۀ اکسسوری ­ها را برای همیشه متحول کند. تلاش او برای ساختن چمدان­ هایی که می ­شد آنها را روی هم انبار کرد، به خلق خط منحصربه ­فردی از سری چمدان های فشن منتهی شد که حتی امروزه هم یکی از پرطرفدارترین و مورد ­توجه ­ترین برند­های دنیا به شمار می آید.

 

 همانطور که در تاریخچه برند لویی ویتون آمده است:این برند که در پاریس فرانسه تاسیس شد، به زودی جایگاه خودش را در بازار اکسسوری­ های زنانه پیدا کرد. بلافاصله بعد از تاسیس، چندین برند چمدان دیگر، از سبک و طراحی ­های کیف ­های لوئیس ویتون تقلید کردند. لوئی ویتون برای مقابله با این رقبای نه ­چندان قدر، الگوی کانواس دامیِر را در سال 1888معرفی کرد که حاوی لوگویی با عنوان «مارک ال. ویتون دیپوزی»، به معنی «برند تجاری ثبت­ شدۀ لوئی ویتون» بود. 

 

1-  ویتون، اولین فروشگاه خود را در سال 1854 افتتاح کرد و بعد از نمایشگاه که در سال 1892 برگزار شد، تولید کیف های دستی را آغاز کرد.

2- کلیه کیف های دستی لویی ویتون، دست ساز هستند و جالب است بدانید که ساخت یک کیف دستی، تا یک هفته نیز به طول می انجامد.

3-  یکی از رازهای این برند که شاید برایتان جالب باشد این است که شما هرگز لوئی ویتون را با تخفیف نخواهید یافت و این برند هرگز تولیدات خود را به حراج نمی گذارد!

  چرم قهوه ای استفاده شده در کنار مونوگرام این برند، کاملا اصل بوده و حاوی هیچ مواد و رنگ آمیزی شیمیایی نیست؛ به همین دلیل، به مرور زمان تیره می شود.

 لویی ویتون ،موسس  این برند در دنیا، زمانی جعبه ساز مخصوص همسر ناپلئون بود و وسایل سفر ملکه را دسته بندی می کرد.

 لوئیس ویتون کار خود را به عنوان سازنده چمدان های بزرگ، در 16 سالگی آغاز کرد.

 دیزان لوگو و مدل چهارخانه دورنگ به عنوان پس زمینه، سیاستی برای معافیت از کپی اثر بود.

 

لویی ناپلئون بناپارت در دسامبر 1851، 16 سال پس از اولین ورود ویتون به شهر پاریس، کودتا کرد. او درست یک سال پس از کودتا با نام سلطنتی «ناپلئون سوم» قدرت امپراتوری فرانسه را به دست گرفت. این جشن برای لویی ویتون یک لحظه شادی بخش بود. یوگنیا مونتخو، همسر ناپلئون سوم، یک اسپانیایی بود. در سال‌های پس از ازدواج با امپراطور، لویی ویتون را انتخاب کرد تا به عنوان یک تولیدکننده چمدان کار کند تا بهترین جعبه‌ها و کیف‌ها را برای کمد لباس‌های نفیس خود بسازد. این نقطه عطفی برای لویی ویتون بود. سال‌ها پس از استخدام توسط ملکه، لویی ویتون توانست وسایل خود را در عین حفظ وجهه یک برند برتر  به مردم عرضه کند.

پس از شروع جنگ در سال 1970، فرانسه با مشکلات زیادی مواجه شد. امپراتوری فرانسه در نتیجه محاصره پاریس و جنگ داخلی سرنگون شد و محاصره پاریس در نهایت در ژانویه 1871 به پایان رسید. زمانی که لویی ویتون پس از گذراندن مدتی در روستای خود در طول محاصره و گذراندن مدتی در روستای خود به پاریس بازگشت و در جنگ، او متوجه شد که کارگاهش آسیب دیده، کارمندانش پراکنده شده اند، و تجهیزاتش را برده اند.

در طول تاریخچه لویی ویتون، علاوه بر کیف و چمدان، لویی ویتون انواع اقلام Lux از جمله کفش های چرمی، جواهرات، عطر، ساعت، عینک آفتابی و ظروف نوشتاری تخصصی مانند ست های خودکار را تولید و توزیع کرده است. بر اساس آخرین مطالعه سالانه موسسه Statista ، برند Louis Vuitton توانست در رتبه بندی برتر جهان مقام اول را به خود اختصاص دهد و با ارزش ترین برند جهان در سال 2020 شناخته شود. پیش بینی ارزش اقتصادی لویی ویتون در سال 2020 برابر با 48 میلیارد و 214 میلیون دلار بود. امروزه لویی ویتون در بیش از 50 کشور حضور رسمی دارد و این شرکت بیش از 500 فروشگاه در سراسر جهان دارد.

لویی ویتون با ارزش بازار بیش از ۵۱ میلیارد دلار، ارزشمندترین برند دنیاست. در ۵۰ کشور فعالیت می‌کند و شبکه خرده‌فروشی آن شامل ۵۰۰۳ فروشگاه است. فقط در سال ۲۰۲۰ ۴۴.۷ میلیارد یورو درآمد داشت.

این برند در 30 کشور در سراسر جهان بازار دارد. کشورهای شرقی از جمله ژاپن، چین، هند و سنگاپور هم به‌شدت از آن استقبال کرده‌اند.

در سال ۱۹۱۸، اولین فروشگاهش را در japan افتتاح کرد. 

چین هم یکی از بهترین بازارهای این برند است.

 

همه ما میدانیم که محصولات این شزکت همگی اصل  و با کیفیت هستند امیدواریم که از این مطلب لذت کافی را برده باشید.

اگر سوال و یا پیشنهادی دارید حتما در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 
 
 
صفحه علاقه مندان به مد و فشن...
ما را در سایت صفحه علاقه مندان به مد و فشن دنبال می کنید

برچسب : تاریخچه لویی ویتون, نویسنده : فشن پلاس fashionplus بازدید : 555 تاريخ : جمعه 1 مهر 1401 ساعت: 12:15